donderdag 1 september 2011

Gratis maar niet goedkoop

Gratis maar niet goedkoop. Ooit het motto van het vroeger zo ambitieuze dagblad De Pers.

'De eerste gratis kwaliteitskrant ter wereld.' 'De grootste en beste krant van Nederland.' 'Een nieuw geluid in de dagbladjournalistiek.'

Nooit zal ik pretenderen dat mijn blog ook maar enige vorm van kwaliteit herbergt. Wat ik wel kan garanderen is dat het gratis is. Voor jou en voor mij. Jullie hoeven niet te betalen om je te verlichten met mijn schrijven, ik hoef niet te betalen om de interwebs te vervuilen met onzin.

Daarnaast is het een mooie therapeutische bezigheid en eentje die mij van de straat houdt. Nu overdrijf ik, bloggen is gewoon aandacht vragen en al net zo nutteloos als het op alfabet rangschikken van al mijn platen en boeken. Alsof er ooit een vrouw binnenkomt en vol bewondering mij complimenten zal geven dat mijn boekenkast er zo geordend uitziet. Of dat het zo ongelofelijk sexy van me is dat elk album in mijn itunes lijst gepaard gaat met de bijbehorende cover. Niemand geeft er iets om.


Maar laat mij alstublieft in de illusie geloven dat de wereld hiermee een betere wordt. Iedereen liet Captain Planet en zijn moderne groene mat ook in de waan dat hij de wereld kon verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten